Des de fa més de 40 anys que els Reis d'Orient visiten el municipi de Sant Quirze de Besora amb les seves carrosses mentre els més petits els esperen amb la il·lusió més gran, i els acompanyen en la rua que fan per al municipi fins a la Plaça Major on se'ls fa una recepció a l'ajuntament.
Aquesta festivitat sovint inclou diverses activitats com ara cercaviles, concerts, espectacles de focs artificials, jocs populars, ballades i processons religioses. Se sol allargar a dos caps de setmana, amb activitats per totes les edats i gustos, a més de comptar amb parades i atraccions a la zona del carrer Mestre Quer.
Des de la Comissió de Jovent Nem Tard organitzen una cap de setmana d'activitats per compartir espais entre els joves del municipi i dels municipis de l'entorn. Hi ha diverses activitats com el "Trail del Bisaura", "Carnaval d'estiu"...
Ja es porten diverses edicions del Festival de Blues de Sant Quirze de Besora que els espectacles es celebren al parc municipal al costat del riu, i a la Cooperativa. en els seus escenaris hi passen els principals artistes d'aquest estil de música.
Des de l’any 2000, els establiments del Bisaura, es troben a Sant Quirze en aquesta fira per tastar les seves especialitats, com les coques, els embotits i la ratafia. Aquesta és una fira multi sectorial que compta amb l’implicació de tot el territori del Bisaura i del que n'és un bon aparador. La fira està composta per diferents parades:
Artesans: mostra i punt de venda de producte artesà, alimentari i no alimentari.
Comerç: els comerciants de Sant Quirze de Besora treuen les botigues al carrer.
Entitats: mostra d´entitats del Bisaura.
A més, hi ha activitats complementàries: Xocolatada popular, visites, activitats per a la mainada, música en directe, vermut musical i tast.
Aquest dia tot el municipi es volca a col·laborar en aquesta cursa, en la qual hi participen més de 1.600 corredors. Aquesta cursa té 4 modalitats:
Des de la Comissió de Jovent Nem Tard organitzen una festa al pavelló del municipi per assegurar que es comença bé l'any. Tot el municipi, i de municipis del voltant ens trobem a dins el pavelló per celebrar aquesta nit especial.
Durant els diumenges del mes de maig torna el cicle de la Música a la Gespa, amb una programació musical pensada per gaudir de la cultura en un entorn natural i relaxat.
Presentem agenda amb els actes previstos durant el mes d'abril per tal de millora la difusió dels actes que es facin a Sant Quirze de Besora i que tothom hi pugui assistir!
A la web de l'ajuntament o a l'aplicació del mòbil podeu consultar el detall dels diferents actes anunciats.
L’onzena edició de Càpsula ha tingut lloc el 5 i 6 de març al recinte firal del Sucre. Un any més les jornades s’han focalitzat en mostrar tota l’oferta educativa postobligatòria i l’orientació acadèmica i professional de la comarca. Aquestes han estat organitzades conjuntament per l'àrea de Joventut del Consell Comarcal d’Osona i els Serveis de Joventut de la comarca.