Tanquerm una Festa Major marcada per la participació
Sant Quirze de Besora ha posat punt final a la Festa Major 2026 després de deu dies intensos d'activitats, cultura, música, esport i tradicions compartides. Un any més, els carrers, places i equipaments municipals s'han omplert de vida gràcies a la gran participació de veïns i veïnes, entitats i visitants que han volgut formar part de la celebració.
L'edició d'enguany ha estat marcada per la necessitat d'adaptar diversos actes a causa de les condicions meteorològiques, fet que ha requerit modificacions d'ubicació i ajustos d'última hora. Tot i això, la implicació de la Comissió de Festes, de les entitats participants, del voluntariat, dels treballadors municipals i dels serveis tècnics ha permès desenvolupar amb èxit la pràctica totalitat de les activitats programades.
Durant aquests dies s'han celebrat actes tan destacats com les havaneres amb Port Bo, la Festa Holi, el correfoc, els vermuts musicals, el concert i ball de gala amb l'Orquestra Selvatana, les activitats infantils, les propostes esportives, el teatre, les sardanes i el tradicional castell de focs que va posar el punt final a la festa.
La Festa Major també ha servit per reconèixer dues efemèrides especialment significatives per al municipi: els 50 anys de l'AFA de l'Escola Segimon Comas i les 30 edicions del Torneig de Futbol Sala Infantil del Bisaura, dues iniciatives que han contribuït de manera destacada a la vida social, educativa i esportiva de Sant Quirze de Besora.
Des de l'Ajuntament es vol expressar un agraïment sincer a totes les persones que han fet possible aquesta Festa Major. En especial, a la Comissió de Festes per la seva dedicació durant mesos, a les entitats que han participat en l'organització dels actes, a les persones voluntàries que han col·laborat de manera desinteressada i als treballadors municipals que han contribuït al bon funcionament de la celebració.
L'Ajuntament també vol agrair la comprensió de la ciutadania davant els canvis que s'han hagut de realitzar i, sobretot, la gran resposta del públic, que ha participat activament en les diferents activitats programades.
La Festa Major és possible gràcies a la suma d'esforços de moltes persones i col·lectius. Un cop més, Sant Quirze de Besora ha demostrat la força del seu teixit associatiu i la capacitat de fer poble a través de la participació, la convivència i el treball compartit.
Gràcies a tothom per fer-ho possible.