Servei de suport per la tramitació electrònica
La Diputació ofereix temporalment (del 8 de juny al 24 de juliol) un servei per ajudar a la ciutadania, empresaris/àries i autònoms/es que necessiten fer tràmits i requereixen de documentació que han de facilitar diferents administracions.
Les autoritats estan adoptant mesures de tot ordre de suport a les famílies, les empreses i autònoms/es per minimitzar l’impacte social i econòmic derivats de l’estat d’alarma per COVID19, però per beneficiar-se d'aquestes mesures cal fer tràmits electrònicament i es requereix de documentació que han de facilitar diferents administracions.
La tramitació electrònica exigeix de coneixements, sistemes d’autenticació i habilitats concretes i, per a aquelles persones que necessitin suport, ara la Diputació de Barcelona activa temporalment un servei especial d'ajuda.
Avantatges:
- Gratuït.
- Afavoreix la distància social i la reducció de la mobilitat.
- Presta atenció personalitzada i especialitzada en relació a factures, notificacions, instàncies i sol·licituds electròniques.
- Ofereix suport per sol·licitar electrònicament documents/tràmits municipals necessaris per a la gestió d’ajuts econòmics i socials. En el cas dels ajuts locals, derivarà a l’Ajuntament.
Com fer ús del servei?
- 934.020.606
- tramits@diba.cat
Horari:
- del 8 de juny al 17 de juliol de 9 a 18 h
- del 20 al 24 de juliol de 9 a 14 h
Quin tipus de consultes resol el servei de suport?
- Presentació de sol·licituds.
- Ús de sistemes d’identificació: alta de l’idCAT Mòbil, certificats digitals (alta de l’IDCAT, petició de certificats de representant de persona jurídica,...)
- Creació i presentació de factures.
- Accés a notificacions electròniques.
- Verificació de documents.
- Signatura electrònica de documents.