Es substitueix l'aplicació del servei de comunicació d'incidències
A través de l’aplicació mòbil "Aj Sant Quirze de Besora" que substitueix l'aplicació "Línia Verda", l’Ajuntament canvia el canal de comunicació perquè tot ciutadà pugui informar dels desperfectes que detecta a la via pública o fer alguna consulta del seu interès. A partir del mes d'agost aquest servei està integrat a l'aplicació que ja serveix per accedir a les piscines municipals. D'aquesta manera els veïns de Sant Quirze de Besora podran notificar les incidències de manera gratuïta i fàcil sense la necessitat de trucar o desplaçar-se.
Amb aquesta iniciativa, els ciutadans i les empreses del municipi podran beneficiar-se dels avantatges que ofereix l'aplicació "Aj Sant Quirze de Besora". Aquest servei permet donar resposta a les incidències comunicades que es detectin en l'espai urbà del municipi. I està previst que més endavant, dins la mateixa aplicació es puguin celebrar consultes a la població amb la intenció de fomentar la participació ciutadana.
N'hi ha prou amb descarregar l'aplicació al telèfon mòbil i donar-se d'alta (si disposes de l'abonament de la piscina, ja la tens donada d'alta). Per a això, l'usuari es connecta al web de Google Play o App Store en funció de la tecnologia emprada en el seu dispositiu mòbil (Android / iPhone). Se selecciona l'aplicació "Aj Sant Quirze de Besora" i s’utilitza d’una manera fàcil i intuïtiva.
Una vegada oberta l'aplicació en el telèfon es pot comunicar una incidència. El procediment és molt ràpid i senzill. Per comunicar una incidència, d’entrada cal seleccionar el tipus de categoria, en segon lloc, l'usuari té la possibilitat d'adjuntar una foto de la incidència amb una breu descripció per facilitar que s'entengui. Finalment, l'aplicació s'encarrega de detectar de forma automàtica les coordenades exactes en les quals es troba la persona (si no es fa des del punt de la incidència, es pot modificar la direcció per facilitar la seva localització). Un cop enviada, un responsable de l’Ajuntament rep la notificació i a partir d'aquest moment s'inicien els tràmits per donar una solució a la incidència detectada. Una vegada resolta, el ciutadà rep l’avís al seu correu electrònic.
El servei de "Aj Sant Quirze de Besora", a més de tractar-se d'un canal de comunicació directa d'incidències, ofereix una àmplia informació sobre l'ajuntament: notícies, agenda, llocs d'interès, telèfons dels diferents serveis, dels comerços... El web de "Aj Sant Quirze de Besora", http://www.https://equipamentsajsantquirze.cat, és un servei de comunicació d'incidències completament gratuït on el ciutadà i les empreses del municipi poden beneficiar-se dels avantatges que ofereix sense necessitat de portar a terme cap contraprestació econòmica i d'aquesta manera ajudar a millorar el municipi a la vegada d'assegurar-nos que es compleixin les normes bàsiques de convivència.
Amb la implantació d'aquest servei, l'Ajuntament de Sant Quirze de Besora pretén millorar els serveis que s'oferien des de la "línea verde" als ciutadans i a les empreses.