El 81% de les incidències comunicades a través del servei Línea Verde ja han estat solucionades

Dimecres, 18 de setembre de 2019 a les 00:00

La tipologia de incidències més comunicada per part dels veïns de Sant Quirze de Besora és la de “Voreres i Calçades”. Línea Verde ha facilitat una participació ciutadana més elevada i, amb això, el municipi ha experimentat una important millora.

SETEMBRE 2019 – L'Ajuntament de Sant Quirze de Besora exposa l'èxit obtingut des de la implantació de Línea Verde al municipi. Des de la posada en funcionament del servei, la participació ciutadana ha experimentat un creixament exponencial. Així demostra l'eficaç resposta del consistori en la resolució de les incidències comunicades pels veïns.

A dia d'avui, el 81% de les 317 incidències comunicades ja han estat solucionades. Les més freqüents són les que fan referència a “Voreres i Calçades”, seguides de “Mobiliari Urbà”, “Parc i Jardins” i “Enllumenat”.

Gràcies a la implicació directa dels veïns, el consistori ha pogut dur a terme actuacions àgils. A més, ha servit per tenir coneixement de certes necessitats de les que no es tenia constància.

Un procediment molt ràpid i senzill

Per a poder fer ús d'aquest servei és necessari descarregar-se l'app Línea Verde. L'usuari ha d'accedir a Google Play o a l'App Store -en funció del sistema operatiu del seu smartphone (Android/iOS)-, descarregar l'aplicació gratuïtament i, a partir d'aquest moment, l'usuari ja pot seleccionar el municipi sobre el que vol comunicar la incidència.

Per fer-ho, s'ha de pressionar el botó “Nova Incidència”, que fa desplegar un menú amb les diferents tipologies d'incidències. L'usuari escull aquella sobre la que vol informar i, de manera automàtica, l'app detecta les coordenades exactes en les que s'ubica el problema. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i una observació sobre aquesta mateixa. Per últim, ja només queda pressionar el botó d'enviar. Una vegada s'ha realitzat l'enviament, el personal de l'Ajuntament rep la notificació, moment en el que s'inicien els tràmits per a solucionar la incidència detectada. El ciutadà, al seu torn, rep una notificació al seu telèfon mòbil cada vegada que es produeixi un canvi en l'estat de la incidència.

A través de Línea Verde, l'usuari també pot plantejar consultes mediambientals. N'hi ha prou seleccionant l'opció de “Fes la teva consulta”. En un termini màxim de 24 hores s'obtindrà resposta per part d'un equip d'experts en la matèria i de forma completament gratuïta.

Al servei Línea Verde també s'hi pot accedir a través del portal web www.liniaverdasantquirze.cat. A més de comunicar una incidència o plantejar una consulta, l'usuari disposa d'un ampli contingut de consulta mediambiental (guia de bones pràctiques, consells, informació pròpia del municipi, etc.).

Línea Verde també ofereix els seus serveis a través del telèfon 902 193 768, en horari de 9.00 a 17.00 hores (cost de la trucada 0,07 €/min).

El consistori de Sant Quirze de Besora manifesta estar molt satisfet amb els resultats obtinguts i anima als veïns del municipi a seguir utilitzant aquest canal directe de comunicació.

Darrera actualització: 18.09.2019 | 09:24