Activat el Pla INUNCAT en fase d’alerta per previsió de pluja intensa
El Pla especial d’emergències per inundacions a Catalunya (INUNCAT) s’ha activat en fase d’ALERTA arran de les previsions meteorològiques emeses pel Servei Meteorològic de Catalunya.
Segons aquestes previsions, a partir d'avui a la tarda es podria superar el llindar d’acumulació de 100 mm de pluja en 24 hores al terç nord-est de Catalunya, especialment a les zones elevades. Aquest episodi pot comportar pluges intenses i acumulacions importants d’aigua.
Davant d’aquesta situació, es demana a la ciutadania extremar la prudència, especialment en desplaçaments i activitats a l’aire lliure. Es recomana evitar zones inundables, rieres i punts baixos, així com seguir en tot moment les indicacions dels serveis d’emergència.
Per a més informació i recomanacions d’autoprotecció, es poden consultar els següents enllaços:
- Consells i actuacions en cas d’inundacions: http://interior.gencat.cat/inundacions
- Predicció meteorològica general: http://www.meteo.cat/prediccio/general
- Predicció meteorològica municipal: http://www.meteo.cat/prediccio/municipal
- Incidències viàries i mobilitat: http://cit.transit.gencat.cat
L’Ajuntament de Sant Quirze de Besora continuarà fent seguiment de l’evolució de la situació i informarà de qualsevol novetat que es pugui produir.