Comunicat Ajuntament de Sant Quirze de Besora sobre la crisi del coronavirus

Dijous, 12 de març de 2020

L’Ajuntament de Sant Quirze de Besora, després de valorar la situació actual amb relació a la crisi del coronavirus i seguint les indicacions dels diferents departaments de la Generalitat de Catalunya, ha acordat l’adopció d’un conjunt de mesures encaminades a un adequat seguiment i contenció del COVID-19. Així, a partir d’aquest dijous queden tancats, durant un període de quinze dies prorrogables, tots els serveis municipals i se suspenen les activitats que acullen, alhora que també se suspèn el mercat dels divendres. Teniu tot el detall en els següents bans municipals que us enviem.

Sobretot màxima precaució i responsabilitat, sense crear alarmisme i seguint en tot moment les indicacions que es vagin publicant els dies que venen.

Moltes gràcies per la col·laboració.

Es presenten dies complicats on serà necessària la col·laboració de tothom.

🔊 Fem una crida a totes aquelles persones que durant els pròxims 14 dies tinguin la voluntat i disponibilitat d'ajudar la resta. Per aquest motiu, crearem una borsa en la qual els voluntaris es poden oferir per:

- Fer de cangur a nens i/o nenes de mares i pares que tenen obligacions laborals

- Fer la compra i/o portar-la a col·lectius de major risc (malalts, gent gran)

📝 Requisits per apuntar-se:

- Ser major de 16 anys

- No tenir cap dels següents símptomes: febre, tos, sensació de falta d'aire, malestar general (possibles símptomes compatibles amb el coronavirus Covid 19)

- No haver estat en els 14 dies previs a llocs de risc (Xina, Itàlia, Madrid, Barcelona i Igualada).

- No haver estat amb contacte amb persones que estan amb confinament preventiu o que presentin els símptomes abans descrits

- En cas de fer de cangur, el certificat d’absència de delictes de naturalesa sexual (l'ajuntament pot ajudar a treure'l)

- Durant el voluntariat:

-Rentar-se sovint les mans amb aigua i sabó o solucions alcohòliques.

-Tapar-se la boca i el nas amb la cara interna del colze en tossir o esternudar i rentar-se les mans de seguida.

-Evitar compartir menjar, estris o altres objectes sense netejar-los degudament.

-Evitar aglomeracions.

⏳ Aquest voluntariat és un acte completament voluntari i altruista, sense cap mena de compensació econòmica. L'ajuntament només fa d'intermediari entre els interessats i els voluntaris i seran les famílies qui, de la llista de voluntaris, decidiran la persona que considerin més indicada. L'ajuntament no serà responsable de fets relacionats entre els voluntaris i els interessats.

📝 Per apuntar-se s'ha de trucar el telèfon 679 16 99 62 o enviar un whatsapp dient la seva disponibilitat, interessos,...

🙏🏻 Confiem que us apunteu. Moltes gràcies!

Darrera actualització: 15.03.2020 | 22:14